Provocerade Europa fram kriget genom att stötta Ukrainas närmande till EU, handel, demokratisering och antikorruption? 🤔
Så elaka Europa och Nato var mot Putin. 😇

Om ryska folket fick se att Ukrainas folk fick det bättre skulle det kunna påverka Ryssland, och Putins makt.

Jag hoppas på att Ukraina kan få stopp på de ryska köttkvarnarna. Bränslebrist, grus i maskineriet etc

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Vi har haft den bästa försvarsministern och utrikesministern någonsin. Efter valet lär tyvärr clownerna vara tillbaka.

Edit: tänkte på Tobias Billström även om Maria är bra också

Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har haft den bästa försvarsministern och utrikesministern någonsin. Efter valet lär tyvärr clownerna vara tillbaka.

Edit: tänkte på Tobias Billström även om Maria är bra också
Om Pål Jonson är meningarna delade, en krigshetsare med stort ego som fjäskar för Usa och varit delaktig i att avskaffa den neutralitet som tjänat Sverige väl de senaste tvåhundra åren. Samnytt har de gångna åren skrivit spaltmeter om den mannen.
Till hans försvar kan sägas att han iallafall har relevant utbildning för posten, Sten Tolgfors och Leni Björklund hade ju över huvud taget ingen utbildning för den befattningen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Om Pål Jonson är meningarna delade, en krigshetsare med stort ego som fjäskar för Usa och varit delaktig i att avskaffa den neutralitet som tjänat Sverige väl de senaste tvåhundra åren. Samnytt har de gångna åren skrivit spaltmeter om den mannen.
Till hans försvar kan sägas att han iallafall har relevant utbildning för posten, Sten Tolgfors och Leni Björklund hade ju över huvud taget ingen utbildning för den befattningen.
Den enda krigshetsaren är Putin

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Sverige har en lång historia av att vika sig för påtryckningar, se bara Baltutlämningen 1946 då regeringen gav vika för Sovjetunionens krav.
Nu har jag ingen sympati för nuvarande regering!
Men, att tro att bara för att "vi" gjort något historiskt så kommer samma sak att upprepas i framtiden är kanske lite naivt/dumt?

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
L LaT skrev:
Nu har jag ingen sympati för nuvarande regering!
Men, att tro att bara för att "vi" gjort något historiskt så kommer samma sak att upprepas i framtiden är kanske lite naivt/dumt?
Det sägs ju att historien inte upprepar sig utan vi får se den som i en skrattspegel.🤡
Sen har väl nuvarande regim inte många månader kvar att styra men tror inte den kommande rödgröna röran blir så mycket bättre.

Det sägs ju att historien inte upprepar sig utan vi får se den som i en skrattspegel.🤡
Sen har väl nuvarande regim inte många månader kvar att styra men tror inte den kommande rödgröna röran blir så mycket bättre.
De lär absolut satsa mindre på försvaret av Ukraina så det lär du gilla

• Haha
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Den enda krigshetsaren är Putin
Vad lever du någonstans? Det finns hur många som helst. Vi kan börja med alla som tjänar pengar på krig. Sedan de rädda som anfaller i "självförsvar".
Sedan de som slipper fängelse så länge kriget varar. Vidare har vi de som vill framstå som starka krigsledare när det går allmänt dåligt på hemmaplan och såhär kan jag hålla på in absurdum.
De lär absolut satsa mindre på försvaret av Ukraina så det lär du gilla
Äntligen, tillbaka till ämnet!

Var lever du någonstans? När till och med Miljöpartiet hejar på den dyra, snabba och därmed ineffektiva upprustningen har proppen fullständigt gott ur.
Så du behöver inte oroa dig. Vår kommande regering kommer att offra nästan hur mycket som helst av våra skattepengar, pensioner och på lån, på bekostnad av skola, sjukvård och den allmänna välfärden. För inte en endaste kotte vågar sticka upp fingret och säga: -"vänta lite nu".

Din omotiverade oro kan ju förvåna en och annan läsare, när du själv, enligt tidigare utsago, inte ens är beredd att offra en endaste utelunch för Sverige.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vad lever du någonstans? Det finns hur många som helst. Vi kan börja med alla som tjänar pengar på krig. Sedan de rädda som anfaller i "självförsvar".
Sedan de som slipper fängelse så länge kriget varar. Vidare har vi de som vill framstå som starka krigsledare när det går allmänt dåligt på hemmaplan och såhär kan jag hålla på in absurdum.

Äntligen, tillbaka till ämnet!

Var lever du någonstans? När till och med Miljöpartiet hejar på den dyra, snabba och därmed ineffektiva upprustningen har proppen fullständigt gott ur.
Så du behöver inte oroa dig. Vår kommande regering kommer att offra nästan hur mycket som helst av våra skattepengar, pensioner och på lån, på bekostnad av skola, sjukvård och den allmänna välfärden. För inte en endaste kotte vågar sticka upp fingret och säga: -"vänta lite nu".

Din omotiverade oro kan ju förvåna en och annan läsare, när du själv, enligt tidigare utsago, inte ens är beredd att offra en endaste utelunch för Sverige.
Peter är ju fortfarande öppet kritisk till Nato, kan lova dig det inte kommer ske lika mycket stora satsningar på försvaret och Ukraina.

Att tillverka vapen för försvaret av Europe är inte krigshetsning. Den enda krigshetsaren i vår närhet är Putin.

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Peter är ju fortfarande öppet kritisk till Nato, kan lova dig det inte kommer ske lika mycket stora satsningar på försvaret och Ukraina.
Vilken Peter? En är naturligtvis bättre än ingen.
Att tillverka vapen för försvaret av Europe är inte krigshetsning. Den enda krigshetsaren i vår närhet är Putin.
Jodå. Om du tänker dig en industri som lever på att det måste krigas lite då och då för att de skall finnas intresserade köpare för deras produkter. Tror du verkligen inte att de står bakom ryggen på politikerna och viskar: -"nej nej. Inget eld upphör nu. Då måste vi stänga fabriken i Boboda. -Du glömmer väl inte att det är valår i år?
Ungefär sådär, kan jag tänka mig att det tisdlas och tasslas i alla regeringskansliet runt om i vår värd. För krig är för många rena guldgruvan.

Nu har vi i alla fall sluppit en av de värsta krigshetsarna som ville att Israel skulle atombomba palestina😬 och Ukraina, Ryssland. Inte så väl genomtänkt kan man tycka.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/amerikanske-senatorn-lindsey-graham-ar-dod

,,

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vilken Peter? En är naturligtvis bättre än ingen.

Jodå. Om du tänker dig en industri som lever på att det måste krigas lite då och då för att de skall finnas intresserade köpare för deras produkter. Tror du verkligen inte att de står bakom ryggen på politikerna och viskar: -"nej nej. Inget eld upphör nu. Då måste vi stänga fabriken i Boboda. -Du glömmer väl inte att det är valår i år?
Ungefär sådär, kan jag tänka mig att det tisdlas och tasslas i alla regeringskansliet runt om i vår värd. För krig är för många rena guldgruvan.

Nu har vi i alla fall sluppit en av de värsta krigshetsarna som ville att Israel skulle atombomba palestina😬 och Ukraina, Ryssland. Inte så väl genomtänkt kan man tycka.

[länk]

,,
Lindsey Grahams frånfälle har helt förståeligt firats i Iransk statstv och Netanyahu uttrycker sina varmaste kondoleanser.
Graham var som jag förstår det korrupt och hade knappast rent mjöl i påsen ( inget grahamsmjöl där inte). Han talade mycket om hur Ukrainas naturresurser skulle exploateras av amerikanska företag efter krigsslutet och gladde sig åt att stödet dit gav stora vinster för den amerikanska krigsindustri.
Vidare var han en vän av apartheidregimen i Israel och mottog likt de flesta politiker stöd från Israellobbyn.

Hittade denna i Malaga Spanien idag men inte mycket till PinaColada smak. Besviken..
IMG_0639.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G Ganescha skrev:
Hittade denna i Malaga Spanien idag men inte mycket till PinaColada smak. Besviken..
[bild]
Är du verkligen i rätt tråd?

G Ganescha skrev:
[bild]
Så den är du beredd att offra för Sverige.
@Malmgren är den värd att offras?

Intet Intet skrev:
Så den är du beredd att offra för Sverige.
@Malmgren är den värd att offras?
HUUUR är det ens möjligt att jag postat i denna tråden när jag sitter i en HELT annan tråd???

• Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.