Håller på renovera lite. Måla tvättstugan. Passade på ta bort locken knapp för att måla dessa. Tyvärr flög några fjädrar ut.
Sä jag köpte nya strömbrytare istället.
2 pol/stege.
men det ser lite märkligt ut!
Det handlar om de 2 översta strömbrytarna på bild 1.
bild 2 och 3 är originalkopplingarna.
bild 4 är den nya strömbrytaren.
Svart och brun sitter fel märkte jag.
2 av rummen direkt ovanför har ingen ström nu.
förslag på koppling?
Sä jag köpte nya strömbrytare istället.
2 pol/stege.
men det ser lite märkligt ut!
Det handlar om de 2 översta strömbrytarna på bild 1.
bild 2 och 3 är originalkopplingarna.
bild 4 är den nya strömbrytaren.
Svart och brun sitter fel märkte jag.
2 av rummen direkt ovanför har ingen ström nu.
förslag på koppling?
Skumma kopplingar. Har du koll på vad du håller på med?
Ett råd i all välmening, köp ej lågprisbrytare utan använd elgrejor från märkesnamnen (Schneider/Eljo/Elko/ABB).
Då slipper man märkliga ritningar och dåligt materialval.
Jula-brytaren ser ut att vara rätt typ, följ ritningen på brytarens baksida vid inkoppling.
Ett råd i all välmening, köp ej lågprisbrytare utan använd elgrejor från märkesnamnen (Schneider/Eljo/Elko/ABB).
Då slipper man märkliga ritningar och dåligt materialval.
Jula-brytaren ser ut att vara rätt typ, följ ritningen på brytarens baksida vid inkoppling.
Bästa svaret
Vad är brytaren till för något?
För att få samma funktion som med tidigare koppling.
Brun i på N
Svart in på L
Och byt plats på vit och grön
Då har du samma inkoppling som tidigare.
Ser ut som sextiotals färger på kablarna.
Tips som skrivits tidigare köp grejer av kvalit'e istället för lågpris grejer....
För att få samma funktion som med tidigare koppling.
Brun i på N
Svart in på L
Och byt plats på vit och grön
Då har du samma inkoppling som tidigare.
Ser ut som sextiotals färger på kablarna.
Tips som skrivits tidigare köp grejer av kvalit'e istället för lågpris grejer....
Redigerat:
Klicka här för att svara




