Vi har stött på problem vid badrumsrenoveringen. Denna för oss okända Danfoss- produkt (troligen från 60-talet när huset byggdes..) sitter ca 1 m upp på väggen och ansluter med tre grova rör in i väggen. Rören viker av nedåt i väggen och sedan in under golvet i sovrummet bakom badrummet. Var de sedan tar vägen är väldigt oklart, varken vi eller rörmokaren har lyckats lokalisera var de sedan tar vägen.
Vet någon vad det är för något och vad den använts till..?? Tacksam för snabbt svar
Vet någon vad det är för något och vad den använts till..?? Tacksam för snabbt svar
Medlem
· Blekinge
· 12 293 inlägg
Det verkar vara en typ av blandare. Troligen går det tredje röret till en före detta dusch någonstans?
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Precis, det är en blandare.
Du ställer temperatur på den, sen var det en separat spak föe flöde/tryck på själva bidén!
Du ställer temperatur på den, sen var det en separat spak föe flöde/tryck på själva bidén!
Ahh, det börjar ta sig... 
Men då återstår bara frågan varför drar rören in under golvet i rummet innanför. Borde de då inte komma fram under bidén eller i alla fall framför?
Nybörjarfrågor, bare with me:sly:...
Men då återstår bara frågan varför drar rören in under golvet i rummet innanför. Borde de då inte komma fram under bidén eller i alla fall framför?
Nybörjarfrågor, bare with me:sly:...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag gissar att badrummet är på våning två och att man helt sonika dragit vatten in till sovrummet i syfte att kunna bygga sig ett kök när en nått pensionsålder. Om ni tittar i golvet lär ni hitta en avstickare på avloppet också. Allt är säkert proppat under golvet till den dag det är dags för barnen att ta över undervåningen 
Jag är skittråkig.. jag vet.. 
Badrummet är på samma plan som köket. Ingen avstickare på avloppet. Allt avlopp är ihopkopplat (golvbrunn, handfat, gammal bidé och toalett), går ned genom golvet till källaren där det går på avloppsstammen.
Badrummet är på samma plan som köket. Ingen avstickare på avloppet. Allt avlopp är ihopkopplat (golvbrunn, handfat, gammal bidé och toalett), går ned genom golvet till källaren där det går på avloppsstammen.
Klicka här för att svara