Trägolv som varit målat, ser ut såhär undertill? Mögel? Luktar inte, helt slät yta.

• Avskavt vitt färg på trägolv, möjligen visar mögel eller missfärgning, slät yta utan lukt enligt forumdiskussion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med rester av vit färg och bruna fläckar, potentiellt mögel. Helt slät yta, inget synligt annat än ovanliga mönster och färgskalor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ju ha varit lite taskigt klimat kanske om det legat nån plastmatta där tidigare. Nu är det torrt och helt dött och bara kosmetiskt......

S Stefan1972 skrev:
Kan ju ha varit lite taskigt klimat kanske om det legat nån plastmatta där tidigare. Nu är det torrt och helt dött och bara kosmetiskt......
Tack för svar! Tror du man kan slipa bort det? Var orolig att slipa pga att om det ev var mögel & mögelsporer skulle sprida sig. Har varit flera lager plastmatta över tidigare.

Ska du måla igen så är det väl bara låta vara? Eller vad ska du göra? Det är troligen mer mögelsporer helt naturligt i luften därinne än vad det där kommer att avge oavsett om du slipar eller inte.

Är lite villrådig i vad jag ska göra. Antingen ta bort all gammal färg & måla igen eller slipa bort allt & lasera kanske? Men du tror inte det är mögel? Tack för hjälpen 🙏🏽

ingen aning, det var bara en gissning. Men även om det skulle vara det så är det för länge sen dött och påverkar inget. Det är väl bara en missfärgning? Inte så att det är nå svart ludd typ?

Inget ludd & helt slät yta
S Stefan1972 skrev:
ingen aning, det var bara en gissning. Men även om det skulle vara det så är det för länge sen dött och påverkar inget. Det är väl bara en missfärgning? Inte så att det är nå svart ludd typ?
Inget ludd bara helt slät yta.

ja då så, släpp tankarna om att det skulle vara "farligt" och gå vidare som du tänkt.

• Älska
Libohlina
  • Laddar…
Du får ju inte bort färgen i springorna. Så något annat alternativ än att måla igen ser jag inte med rimlig arbetsinsats.

• Älska
Libohlina
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Du får ju inte bort färgen i springorna. Så något annat alternativ än att måla igen ser jag inte med rimlig arbetsinsats.
Sant! Tack för input 🙏🏽

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.