963 läst ·
23 svar
963 läst
23 svar
Vad är detta rör i grunden till?
Ett perfekt tillfälle att köpa en liten radiostyrd farkost med kamera för att kunna filma röret innifrån.
För att lysa in i röret med en ficklampa är ju för enkelt för att se om det är rakt, svänger eller tar slut efter någon meter.
För att lysa in i röret med en ficklampa är ju för enkelt för att se om det är rakt, svänger eller tar slut efter någon meter.
Testat med en tändsticka och det var ett skapligt stark sugande drag! Satt ditt ett lock med öppningar i nu.
Skapligt drag, har du en fläkt på taket, om du stänger av den, slutar draget då. Att det suger in, gör att sommartid kommer det in fuktig luft och vintertid kall luft, det senare kyler då av ev plattan underifrån, inget bra.L Leif Granström skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag som trodde ventilationen var bra.. aldrig får man vara glad. Bör jag sätta på locket igen då? Har ingen fläkt på taket” men i badrummet och upp genom taket.J jonaserik skrev:
Tycker inte att du ska bry dig, det ventilerar nu under plattan och det är bra. Men vart tar draget vägen som går in, det som drar in, måste gå ut någonstans, men vart det går ut vet ingen på BH. Du får försöka uträna var det kan gå ut. Det är ett självdrag roligtvis, man finnas något rör upp till tak genom huset, ävensom att det inte är riktigt riktigt, vara kopplat på avluftningen för avloppet som går upp på taket. Avluftningen brukar ibland vara rätt kraftigt självdrag i , så vem kan säga något ?L Leif Granström skrev:
Jepp bra svar, då tar man och köper rökbomb som används för att kolla skorstenar. Ett metallrör ( spiro 100 mm ) och ca 1 meter lång, träs in i röret och en bomb tänds och lägges i metallröret. Garanterat så kommer det att synas rök på något ställe, kanske på taket.D Dilato skrev:
Skulle mkt väl kunna vara till avluftningen på avloppet, den går ut på taket. Men vad skulle vara vitsen med en sån dragning?J jonaserik skrev:
Ja du det kan jag inte svara på, måste gjorts vid byggnation huset.¨och inte en susning om varför. Har det konstaterats att det går ihop med avloppet då.L Leif Granström skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden