Köpte nyligen hus och nu har det närmat sig centralbyte (självklart av behörig elektriker).
Under centralen sitter denna trafo, som jag inte lyckas hitta någon information om på nätet. Jag kan inte heller lista ut vad det är den fyller för funktion.
Det finns bastu och har tidigare funnits pool, kan det ha något med trafon att göra?
Någon som har några tankar och ideer?
Under centralen sitter denna trafo, som jag inte lyckas hitta någon information om på nätet. Jag kan inte heller lista ut vad det är den fyller för funktion.
Det finns bastu och har tidigare funnits pool, kan det ha något med trafon att göra?
Någon som har några tankar och ideer?
Kontaktor kan det vara ja.
Så här ser det ut utan locket.
Sitter ovanför den gamla mätartavlan (?) och under tavlan ett gammalt trefasuttag.
Det är det säkert det.GK100 skrev:
Så här ser det ut utan locket.
Sitter ovanför den gamla mätartavlan (?) och under tavlan ett gammalt trefasuttag.
Den har förut varit styrd av kopplingsur eller rundstyrning som satt på tavlan under. Har kopplat någon elvärme, VVB etc enligt tex dag/natt-taxa eller lastfrånkoppling.
Så det är bara att ta bort när du gör om där.
Så det är bara att ta bort när du gör om där.
Tack så mycket för ett bra svar!GK100 skrev:
Ska bli skönt att bli kvitt kontaktorsurret när centralen byts, samt spara någon krona per år kanske 😉
Klicka här för att svara





