Vad kallas detta innertak och vart säljer dom det? Länka gärna.
Tog bort en platsbyggd garderob och där var ett hål i taket som jag behöver lappa ihop.
Skivorna verkar bestå av ett par lager masonit ser det ut som, med nån slags pappstruktur emellan. Skivorna jackar man i varandra typ som panel.
Mäter jag mellan skarvarna underifrån verkar de vara ca. 240x39.5 cm.
Så här ser det ut inuti:
Tog bort en platsbyggd garderob och där var ett hål i taket som jag behöver lappa ihop.
Skivorna verkar bestå av ett par lager masonit ser det ut som, med nån slags pappstruktur emellan. Skivorna jackar man i varandra typ som panel.
Mäter jag mellan skarvarna underifrån verkar de vara ca. 240x39.5 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut inuti:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nää va tråkigt isåfall, jag har såna där i hela huset. Om jag kan hitta liknande som har samma bredd så går det kanske lappa ihop ändå så det ser okej ut. Vore drygt att behöva riva ner hela taket och byta på grund av ett litet hål på ca. 60x40cm.T Tompafix skrev:
Man stirrar ju i regel inte upp i taket så mycket och jag har märkt att ser det bara hyfsat likt ut och har samma färg märks det inte så mycket att man reagerar. Jag "fuskade" fram en yta så i taket i sovrummet där det också varit garderober. Jag tänker inte på det alls nu och andra som inte vet om det reagerar inte på att det egentligen är olika takbeklädnad.L Lego Pusselsson skrev:
InstämmerJiji skrev:
Man stirrar ju i regel inte upp i taket så mycket och jag har märkt att ser det bara hyfsat likt ut och har samma färg märks det inte så mycket att man reagerar. Jag "fuskade" fram en yta så i taket i sovrummet där det också varit garderober. Jag tänker inte på det alls nu och andra som inte vet om det reagerar inte på att det egentligen är olika takbeklädnad.
Klicka här för att svara