Människan som byggde huset tog det helt rimliga beslutet att mura och/eller gjuta en tvättmaskinspelare, som jag nu har den stora glädjen att försöka riva.

Delvis riven tvättmaskinspelare av tegelsten i ett hörnrum med synlig fog och IKEA-kasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Av någon anledning är det lögn att få loss stenarna - fogen är så hård att teglet är mjöl långt innan fogen släpper.

Delvis nedriven tegelkonstruktion med svarta tegelstenar i mitten, omgiven av byggavfall och verktyg i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser på den andra bilden så är stenarna helt svarta i mitten. Jag trodde att tegel var ett homogent ämne, samma färg på leran hela vägen igenom. Är det någon som vet vad det är för tegelsten jag har att göra med här?

(har ni tips för att förenkla rivningen så tas det också tacksamt emot. Borrhammare med mejsel har fungerat sådär. Idag tänkte jag införhandla ett stenblad till tigersågen och testa om det går att skiva kuben lite)

Du kommer inte komma nånstans med tigersåg, liten bilmaskin om du är klen och inte pallar med bilmejseln du redan har.

Som sägs hyr en mindre bilmaskin. Teglet verkar hårdbränt , kanske gammal skorsten som rivits då det är svart.. Lycka till , bara gnaga på, sista stenen kommer bort den med.

För att tydliggöra; det är inte svart på ytan. Det ser ut som vanligt rött tegel tills det klyvs. Insidan är svart hela vägen igenom.

Det med svart TJA , har ingen betydelse , det ska ju bort och blir småbitar, bara mer att städa upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.