Kattkvinnan #1 Medlem · 31 inlägg 2 aug 20:22 Kattkvinnan Medlem 31 inlägg 2 aug 20:22 #1 Har ärvt dessa, tillsammans med en massa annat bra-att-ha, efter min far. Vad används de till? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder atomlab:s inlägg har markerats som bästa svar. #specialare #spik #vad-är-detta
Stefan N #2 Verktygstokig · Stockholm Täby · 13 485 inlägg 2 aug 20:24 Stefan N Verktygstokig Stockholm Täby 13 485 inlägg 2 aug 20:24 #2 När man vill kunna dra ut dom lätt.
Matti_75 #3 Byggveteran · Örebro · 4 685 inlägg 2 aug 20:28 Matti_75 Byggveteran Örebro 4 685 inlägg 2 aug 20:28 #3 Formspikning
Bästa svaret A atomlab #4 Medlem · stockholm · 2 823 inlägg 2 aug 20:28 atomlab Medlem stockholm 2 823 inlägg 2 aug 20:28 #4 Formspik. Slår ihop formen och sedan får man tag i skallen när formen skall rivas. Används fortfarande även om sskruvar med samma utformning används mer och mer.
Formspik. Slår ihop formen och sedan får man tag i skallen när formen skall rivas. Används fortfarande även om sskruvar med samma utformning används mer och mer.
Kattkvinnan #5 Medlem · 31 inlägg 2 aug 20:35 Kattkvinnan Medlem 31 inlägg 2 aug 20:35 #5 A atomlab skrev: Formspik. Slår ihop formen och sedan får man tag i skallen när formen skall rivas. Används fortfarande även om sskruvar med samma utformning används mer och mer. Tack för detta och övriga svar 🙏 Praktiska när vi ska gjuta golv till planteringshörnet.
A atomlab skrev: Formspik. Slår ihop formen och sedan får man tag i skallen när formen skall rivas. Används fortfarande även om sskruvar med samma utformning används mer och mer. Tack för detta och övriga svar 🙏 Praktiska när vi ska gjuta golv till planteringshörnet.
Höghus #6 Allvetare · Stockholm · 3 088 inlägg 2 aug 20:40 Höghus Allvetare Stockholm 3 088 inlägg 2 aug 20:40 #6 Bör kompletteras med en renshammare för att skrapa rent formvirket till nästa gjutning. Jag hittade tyvärr ingen bild med rensstålet i hammaren. 😃 /Höghus Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Bör kompletteras med en renshammare för att skrapa rent formvirket till nästa gjutning. Jag hittade tyvärr ingen bild med rensstålet i hammaren. 😃 /Höghus Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Kattkvinnan #7 Medlem · 31 inlägg 2 aug 23:07 Kattkvinnan Medlem 31 inlägg 2 aug 23:07 #7 Höghus skrev: Bör kompletteras med en renshammare för att skrapa rent formvirket till nästa gjutning. Jag hittade tyvärr ingen bild med rensstålet i hammaren. 😃 /Höghus [bild] Habegär!!!
Höghus skrev: Bör kompletteras med en renshammare för att skrapa rent formvirket till nästa gjutning. Jag hittade tyvärr ingen bild med rensstålet i hammaren. 😃 /Höghus [bild] Habegär!!!
Pjosk75 #8 Medlem · 685 inlägg 3 aug 00:17 Pjosk75 Medlem 685 inlägg 3 aug 00:17 #8 Hoppla hoppla, såna fanns med bland de spik och skruv jag och sorterade för någon kväll sedan. Bra att veta vad de ska användas till.
Hoppla hoppla, såna fanns med bland de spik och skruv jag och sorterade för någon kväll sedan. Bra att veta vad de ska användas till.