Hej!
Vet inte om jag lägger detta i rätt forum nu!? 😬
Har ett hus från slutet av 60-talet.
Det sitter nån beläggning på vår betongtrapp/-platta utanför entrén.
Den har börjat släppa och nu när vi ska måla om grunden o snygga till trappen så vill vi få bort denna beläggning
Jag antar att den är till för att motverka halka.
Är det någon som vet vad det är för något, vad den innehåller och hur man smidigast får bort den?
Jag har provat ta bort lite med en axialborste av stål men undrar om det finns något smidigare/ bättre sätt att få bort det?
Kan det vara nån epoxilösning?
Tacksam för svar…
//Andreéas
Vet inte om jag lägger detta i rätt forum nu!? 😬
Har ett hus från slutet av 60-talet.
Det sitter nån beläggning på vår betongtrapp/-platta utanför entrén.
Den har börjat släppa och nu när vi ska måla om grunden o snygga till trappen så vill vi få bort denna beläggning
Jag antar att den är till för att motverka halka.
Är det någon som vet vad det är för något, vad den innehåller och hur man smidigast får bort den?
Jag har provat ta bort lite med en axialborste av stål men undrar om det finns något smidigare/ bättre sätt att få bort det?
Kan det vara nån epoxilösning?
Tacksam för svar…
//Andreéas
@Discoman ja, jag är definitivt inne på att det är för halkbekämpning. Den är
Dock bara typ 1-2 mm tjock så
”bila” är svårt men du kanske menar slipa?
Jag har varit inne på diamantklinga men då är ju risken att jag drar med betongen, vilket jag inte gör med stålborstar..
Kan det vara epoxi i? Dvs inte bra för hälsan?
Dock bara typ 1-2 mm tjock så
”bila” är svårt men du kanske menar slipa?
Jag har varit inne på diamantklinga men då är ju risken att jag drar med betongen, vilket jag inte gör med stålborstar..
Kan det vara epoxi i? Dvs inte bra för hälsan?
Du kan inte hamra med en smal kil från sidan då? Ser ju ut som det lossnar i bitar tidigare?Andreéas L skrev:
@Discoman ja, jag är definitivt inne på att det är för halkbekämpning. Den är
Dock bara typ 1-2 mm tjock så
”bila” är svårt men du kanske menar slipa?
Jag har varit inne på diamantklinga men då är ju risken att jag drar med betongen, vilket jag inte gör med stålborstar..
Kan det vara epoxi i? Dvs inte bra för hälsan?
Vet ej om det är epoxi.
Kan det vara något likt:
https://www.duracoat.se/?srsltid=AfmBOorebf8vEOVQ3YorRuoEdwN0aEIhwxDsRKGp6-nGkGi9Yfhdsfw4
https://www.duracoat.se/?srsltid=AfmBOorebf8vEOVQ3YorRuoEdwN0aEIhwxDsRKGp6-nGkGi9Yfhdsfw4
Klicka här för att svara


