Tjenare, jag har lite skruv som börjar ta slut som jag använt till dosor. Nu börjar dom ta slut å jag är inte byxad att hitta nya.
Längd 35mm, skalldiameter 5mm, m3 ish.
Vad ska jag söka efter?
Hand håller en skruv framför suddig bakgrund inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en skruv med skarpt fokus medan bakgrunden är suddig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sök på träskruv helgängad pz.

Bauhaus har Spax 3x35mm. Jag vet inte skallens diameter men det borde kundtjänst kunna hjälpa dig med i morgonförmiddag.

En vanlig träskruv (Spax mfl.) typ TFX 3X35 brukar ha en skalle på Ø6mm.

Sök på dosskruv.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Bauhaus har Spax 3x35mm. Jag vet inte skallens diameter men det borde kundtjänst kunna hjälpa dig med i morgonförmiddag.
Spax är rätt!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Spax är rätt!
Dosskruv är det rätta, Spax är inget annat än en tillverkare av skruv och det finns många flera fabrikat som funkar.

Det stod spax på lådan, det är jag 100 på Så tillverkaren är rätt absolut.

De dosskruven jag sett har ingen borrspets?

E elmont skrev:
Dosskruv är det rätta, Spax är inget annat än en tillverkare av skruv och det finns många flera fabrikat som funkar.

Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Det stod spax på lådan, det är jag 100 på Så tillverkaren är rätt absolut.

De dosskruven jag sett har ingen borrspets?
Dom olika dosfabrikaten har lite olika dosskruvar, dom använder i princip 3 olika skruvar.
Det är M3, dubbelgängad M3 och trägängad skruv, det finns originalskruvar med olika längd att köpa till alla dom olika dosorna. Träskruv av olika fabrikat (tex Spax) passar till vissa dosfabrikat men inte alla och det brukar fungera. Vill man vara säker köper man originalskruvar som inte kostar mer än tex Spaxen.

Det jag sökte hittade jag faktiskt på Ahlsell innan idag. Vanlig träskruv spax, tfx 3x40 tackar alla sammans

E elmont skrev:
Dom olika dosfabrikaten har lite olika dosskruvar, dom använder i princip 3 olika skruvar.
Det är M3, dubbelgängad M3 och trägängad skruv, det finns originalskruvar med olika längd att köpa till alla dom olika dosorna. Träskruv av olika fabrikat (tex Spax) passar till vissa dosfabrikat men inte alla och det brukar fungera. Vill man vara säker köper man originalskruvar som inte kostar mer än tex Spaxen.
E elmont skrev:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.