11 620 läst ·
27 svar
12k läst
27 svar
Vad är detta för panel?
Dubbelfas är väl den vanligaste av alla spontade/falsade ytterpaneler? Sen finns det lite olika modeller beroende på hur bred 'botten' man vill ha i profilen.
Typ från det här där faserna möter varandra:
till det här där man har en 15 mm bred plan del mellan faserna:
Typ från det här där faserna möter varandra:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
till det här där man har en 15 mm bred plan del mellan faserna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Då Byggmax har det på hyllan så skulle jag påstå att det är vanligt.
Hur mycket ska du ha? Är det större kvantitet så ska du väl ändå inte stå och plocka på brädgården utan beställer hem och då spelar det ju ingen roll vad som finns hemma på brädgården?
Jag vet att hos PO Hiller kan du beställa målad panel, troligen i mer eller mindre valfri profil.
Hur mycket ska du ha? Är det större kvantitet så ska du väl ändå inte stå och plocka på brädgården utan beställer hem och då spelar det ju ingen roll vad som finns hemma på brädgården?
Jag vet att hos PO Hiller kan du beställa målad panel, troligen i mer eller mindre valfri profil.
Jaha så det finns olika nu med, aldrig ska det vara enkeltuseless skrev:
Jag vill inte ha sånna fula mellanrum som den nedersta bilden.
Vill ha som översta.
Hittar ingen mellanstruken dubbelfasspont på byggmax sida.richardtenggren skrev:
Då Byggmax har det på hyllan så skulle jag påstå att det är vanligt.
Föredrar helst optimera då snickaren brukar handla där. Men hittar inte dubbelfasspont på deras sida heller.
Just nu bara en vägg då vi bytt ytterdörr och fönstret där. Ca 20 kvm.
Nästa år hela huset.
Klicka här för att svara