Stickan56
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Man kan fråga sig varför man skulle ha asbest i precis allting på 50- och 60-talet. Vad är nyttan med asbest i en fönsterbänk? Eller asbest i lim? Helt otroligt korkat.
Asbestcement är ju ett bra och billigt material att tillverka saker av.
Problemet var ju att de som hanterade det kunde bli sjuka.
Att man skulle dö om man har fönsterbrädor av asbestcement är ju helt orimligt.
Diskussionen har ju inga proportioner.

Stickan
 
Stickan56
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Asbest måste alltså ha varit billigare än glasfiber? För glasfiber fanns även på 50- och 60-talet.

Tänk så roligt det hade varit om GM valt att göra asbestförstärkta karosser istället för glasfiber i Corvetten. :crysmile:
Asbestcement har inte den elasticiteten.

Stickan
 
Stickan56
S Strontus skrev:
Hur ofta skruvar du ut skruvarna då? För det rinner väl inte ur skruvhålen kontinuerligt?
Då skulle väl skruvarna ramla ur till slut.
Då kan byta dom mot dubbelhäftande tejp.

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Att man skulle dö om man har fönsterbrädor av asbestcement är ju helt orimligt.
Diskussionen har ju inga proportioner.

Stickan
Vi ska alla dö. Ingen seriös studie lär kunna påvisa att man får ett kortare eller sämre liv om man har (eller inte har fönsterbrädor) oavsett vad de är tillverkade av.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.