Snailman
eftersom jag inte var säker på vad det var, så valde jag den här avdelningen...

bifogar även en bild som visar att de har pex för vattnet...(har nog fel här är koppar/prisol här oxå)

• snapshot20071028143241.bmp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • snapshot20071028144128.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som vanlig prisol.

Snailman
jag tänkte närmast på vad de används till...

edit: ser nu att det nog inte är pex någonstans, utan prisol överallt, får skylla på dåligt komihåg och dålig upplösning på bilderna...

så jag antar att det är varm/kallvattenledningarna

men dessa verkar ju vara isolerade, och det är de ju inte på den vänstra bilden?

Till vänster ser ut som en fördelare till ditt badrum och till höger någon annanstans i ditt badrum eftersom det skymtar en golvbrunn bredvid.

Är det inte till för någon golvvärme dom till höger?

Snailman
jag går igenom lite gamla bilder från för ett år sen, när jag började fundera på att bygga och kolla byggen, då jag inte har tänkt ha koppar i mitt kommande hus, och det visat sig att huset på bilden verkar ha koppar överallt, så är det inte så intressant för mig längre, men tack ändå...:)

Vaför inte koppar? Själv vägrar jag plast, livslängden på kopparrör är 50-100 år, plast=?.

Snailman
tja, 9 av 10 hus verkar köra med plast, och de är ju utbytbara utan att behöva bila upp plattan, samt att de är billigare, och jag slipper motionera min gassvets så mycket (men jag har tänkt anväda koppar till själva värmeanläggningen, och då löda kopplingarna.

sen är jag inte så värst ung heller, så håller det 25 till 30 år så räcker det säkert:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.