Hej! Vi har just flyttat in en bostadsrätt där golvbrunnen saknar vattenlås. Jag bifogar bilder på golvbrunnen och de vattenlås vi testat. Golvbrunnen är för grund för att dessa vattenlås ska funka
1. Vet någon vad det kan vara för golvbrunn? Tror badrummet renoverades mellan 1995 och 2000.
2. De sprickorna som syns i plasten - är det något att vara orolig för?
1. Vet någon vad det kan vara för golvbrunn? Tror badrummet renoverades mellan 1995 och 2000.
Du håller i vattenlåset tydligen. Det står på den att det är till Purus alfa 75. Det är en äldre golvbrunn tydligen. Står några uppgifter på deras hemsida.Sannaf732 skrev:
Hej! Vi har just flyttat in en bostadsrätt där golvbrunnen saknar vattenlås. Jag bifogar bilder på golvbrunnen och de vattenlås vi testat. Golvbrunnen är för grund för att dessa vattenlås ska funka
Jag tror det är gamla gjutjärnsbrunnar som har hemmapulats med nån plastinsats.
Troligen har man lagt kaklet ovanpå det gamla originalkaklet, d v s tätskiktet är något gammalt bitumenlager någonstans i konstruktionen.
Troligen har man lagt kaklet ovanpå det gamla originalkaklet, d v s tätskiktet är något gammalt bitumenlager någonstans i konstruktionen.
Claes Sörmland skrev:
Jag tror det är gamla gjutjärnsbrunnar som har hemmapulats med nån plastinsats.
Troligen har man lagt kaklet ovanpå det gamla originalkaklet, d v s tätskiktet är något gammalt bitumenlager någonstans i konstruktionen
intressant.Det luktar inte avlopp så det kanske kan vara så. Då finns inget vattenlås isåfall. Ska testa ett nät för att hålla undan hår mm då.Claes Sörmland skrev:
intressant.Det luktar inte avlopp så det kanske kan vara så. Då finns inget vattenlås isåfall. Ska testa ett nät för att hålla undan hår mm då.
Hej! huset är från 1926 så det är inte original. Badrummet har inte renoverats i samband med stambyte (relining har utförts) så blir svårt att dra slutsatser från grannarP pjkw skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
P.g.a att den ser ganska grund ut och där inte är några "spår" för vattenlås heller så är jag med ganska säker på att det bara är en spygatt som förflyttar vattnet till en riktig brunn med vattenlås.B Buster65 skrev:
Klicka här för att svara