Köpte ett fritidshus där tidigare ägare kopplat ur elen på pumpen (fråga mig inte varför). Sitter en pumpautomat på stickkontakt, men vart går den andra sladden? Samt att det går ner en metal vajer ner i brunnen. Är det en djupborrad brun? En blå pumpautomat med kopplade sladdar och metallvajer i en brunn, omgiven av trätrappa och betongväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Med en vajer och en elkabel som går ner hålet så sitter det nog en pump där.
Men det kan vara så att vattnet står så högt i brunnen att pumpautomaten kan suga upp vatten.

Varför det är gjort så..... kanske pumpen i hålet inte fungerar.

Är nog bäst du frågar förre ägaren för här blir det bara gissningar

Protte
 
Rören såg lite skumt kopplade ut. Ser ut som pumpautomaten är kopplad i loop med en ventil i mellan in och ut. Rören till höger i bild skulle man vilja se lite mer av.
Kan vara tryckstegring också om man vill få mer kapacitet för bevattning till exempel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.