Varifrån härstammar denna el-kontakt? Vid en snabbkoll på nätet lutar det åt att vara från australien.
På produkten står det 240V AC50/60HZ 400W så jag antar att det bara är att mecka på en vanlig jordad propp och köra. Observera att jag inte undrar om det är lagligt för det är det väl troligtvis inte, bara om det funkar.
För den som undrar är det en värmare till en vattensäng
På produkten står det 240V AC50/60HZ 400W så jag antar att det bara är att mecka på en vanlig jordad propp och köra. Observera att jag inte undrar om det är lagligt för det är det väl troligtvis inte, bara om det funkar.
För den som undrar är det en värmare till en vattensäng
http://en.wikipedia.org/wiki/Domest...ealand_.26_Chinese.2FArgentinian_2.2F3-pin.29
Ja, ser ut att vara från "down under" och spänningsmässigt lär det väl funka, antar att produkten är godkänd där. Är den CE-märkt? I så fall är det väl ok att använda här också, annars så är det väl si och så med godkänt eller inte, men grejorna är väl inte sämre där nere, eller?
Ja, ser ut att vara från "down under" och spänningsmässigt lär det väl funka, antar att produkten är godkänd där. Är den CE-märkt? I så fall är det väl ok att använda här också, annars så är det väl si och så med godkänt eller inte, men grejorna är väl inte sämre där nere, eller?
Har själv bott i Australien, och det är sådana som används där. Vill minnas att det var petigt där med vilken sida nollan satt på, så jag vet inte om det är något som skiljer i apparaterna. För övrigt, i VIC där jag bodde var det 240V 50Hz så det ska inte vara nåt bekymmer.
Något som dock är riktigt bra med de australiensiska vägguttagen är (precis som nämns på wikipedialänken ovan) att nästan alla har separata brytare för varje uttag. Enkelt att stänga av allt som är inkopplat. Inte mycket slitage på kablar och kontakter, och det är billigare att byta VU än att reparera utrutsning vars egen brytare blivit sliten. Dock får jag säga att den lilla brytaren känns minimal när det gäller att tända och släcka lamporna i huset då det är samma brytare som sitter där, men o andra sidan är det inga problem att få plats med 4 brytare i samma apparatdosa vilket kan vara riktigt smidigt. Ska tydligen finnas med 4 trappbrytare också, men de såg jag aldrig själv.
Tror att det ska vara fas till höger, nolla til vänster och jord neråt, allt sett med proppen i väggen.Bjurran skrev:
Klicka här för att svara
