Har en utelampa som jag inte blir klok på vad det är jag ska byta för att den ska lysa igen. Öppen utelampa som visar en LED-modul, drivdon, och elektriska anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som kan hjälpa?

Du får byta den del som är trasig... (y) Det framgår inte av bilden vilken del det är.
Börja med att mäta om det är spänning fram till prylen till vänster och sen om det är spänning fram till prylen till höger när det är meningen att den ska lysa.

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
Har du kollat om du har ström fram till kopplingsplinten?

Haha, jag vet ju inte vad som är trasigt :rofl:. Vad på bilden är själva ljuskällan? Tänkte att det vore det enklaste att byta? Eller?
Tyvärr har jag inget mätinstrument (mer än tumstock ;)) Men med den är det ingen spänning...:oops:
Men det är ström till den delen som det står Hytronik på. Det är jag nästan helt säker på för när det är mörkt så ser man något som lyser igenom kupan.

Ljuskällan är det gula lysdiod-chip'et i mitten, men det känns dumt att byta det på chans utan att veta om det är trasigt.
Som sagt var; Fråga nån som har ett mätinstrument (och vet hur man använder det) så går det snabbt att se om Hytronik-prylen har spänning och om den skickar vidare spänning till transformatorn.

Den vänstra modulen är någon rörelsevakt, den högra modulen är drivaren till lysdiodsenheten.
Om du känner för det så testa med att koppla drivenheten direkt över fas och neutralledare på kopplingsplinten. Lyser lampan då så har du kommit ett steg i felsökningen.
Utan mätinstrument kan du inte avgöra om drivenheten är är OK.

Armaturen går att ställa in så den bara tänder vid rörelse samtidigt som det är mörkt. Är du säker att det är något fel, den kan ju vara felinställd?
Ta en bild på schemat till vippbrytarna så kan vi hjälpa dig ställa in den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.