Hej allihopa, vi bor i ett hus från 1936 där två av rummen har sådana här innertak.
Vet ni vad det är för tidsepok ock tip av material?
Vi har googlat mycket men vi hittar ingen information om sådana takplattor.
Mvh
Catalin
Vet ni vad det är för tidsepok ock tip av material?
Vi har googlat mycket men vi hittar ingen information om sådana takplattor.
Mvh
Catalin
Någon variant av Träullit?
https://traullit.se/produkt/akustik/
Förmodligen relativ modern påkommet.
https://traullit.se/produkt/akustik/
Förmodligen relativ modern påkommet.
Matti_75 skrev:
Hej och tack för svaret,putte22 skrev:
Skivorna är 2cm tjocka och materialet ser ut som gips eller liknande.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Snyggt tak
Ser ut som stenullsskivor. (pappskivor doppade i cement.).
I nedpendlade tak använde man förr ofta dessa hårdgjorda skivor och använde hela mellanrummet som ventilationskanal mellan rum.
https://undertaksportalen.se/komponenter/undertaksskivor/
Ser ut som stenullsskivor. (pappskivor doppade i cement.).
I nedpendlade tak använde man förr ofta dessa hårdgjorda skivor och använde hela mellanrummet som ventilationskanal mellan rum.
https://undertaksportalen.se/komponenter/undertaksskivor/
Klicka här för att svara




