Upptäckte i morse och min första tanke var vildsvin men jag är osäker på det. Tips?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 511 inlägg
Råtta en gång till 😉 De brukar gilla att boa nära en evig matkälla (soptunna/hönshus etc) Det är väldigt enkelt att kolla, häll i en slatt betong/grus i hålet, är det grävt ett nytt hål precis bredvid om någon vecka så vet du.
Ursäkta mig men vad är syftet att hälla i vattenA AndersS skrev:
Ok, ska lägga lite makadam och kolla vad som händerI InsidersUnited skrev:
Ok tack för det. Jag har en gång haft problem med en mullvad och använd denna fantastiska fällan men undrar om det funkar mot råttor också? Tryckvåg av lösa skottpatroner avlivar mullvaden.A AndersS skrev:
Det såg ut från långt hål att det var vildsvin, såg bökigt ut, men när jag kom dit så upptäckte hålen också. Jag är helt säker på att det är varken mullvad eller sork. Jag har haft som sagt problem med mullvad innan och vet hur det ser ut. Det är mellan grävling, råtta eller likdanande. Vi har även en räv som går alltid runt här och hittar på allt möjligt.hsd skrev:
Ibland har jag sett spillning på tomten och har alltid trott att det är från räven men nu när jag ser detta så funderar jag på om spillningen var just från grävlingen. Lurigt eller vad säger ni?