Inte stötdämparfel, ty det går ju att rucka trumman ut och in några cm.

Gissar på att trummans centrumlager lossnat från infästningen, eller att själva trummans axellåsning (ut och in) lossnat.
Öppna bakstycket och be nån rucka trumman ut och in, så som i filmen.

Ett glapp på 2 cm lär vara lätt att se, vad det beror på.

Missade smällen men detta klipp kanske ger någon fingervisning 🤔

Trasigt lagerhus/korset bakom trumman eller eventuellt lager som är slut.
Ta loss baksidan av maskinen och kika hur det ser ut.

• Gilla
  • Haha
Bill Algö och 1 till
  • Laddar…
R roba skrev:
Lägger upp ett klipp som kanske underlättar när jag snurrar och ruckar på trumman. Ska försöka få med på film när det slår under tvätt/centrifugering också.
det där är ju ingen samsung

Huddingebo Huddingebo skrev:
Trasigt lagerhus/korset bakom trumman eller eventuellt lager som är slut.
Ta loss baksidan av maskinen och kika hur det ser ut.
inte så enkelt på en miele

B Bill Algö skrev:
Vad menar du med inte enkelt? Jag ställde ju en fråga och kom inte med ett pågående.

Jag har skruvat med Miele. Och liknande fel är vanliga. Kan vara olika orsaker.
Ibland är infästningen mot trumman sned, då är det bara att kasta på tippen.

• Gilla
  • Haha
Bill Algö och 2 till
  • Laddar…
B Bill Algö skrev:
Trådskaren hade en Miele, troligtvis samma modell så därav jag fortsatte. Det var dock en annan medlem som också kapade tråden, men med annat märke.

R roba skrev:
Trådskaren hade en Miele, troligtvis samma modell så därav jag fortsatte. Det var dock en annan medlem som också kapade tråden, men med annat märke.
alltid tokiga fel när någon kapar en tråd med andra grejjer, bättre att starta en ny

Huddingebo Huddingebo skrev:
Vad menar du med inte enkelt? Jag ställde ju en fråga och kom inte med ett pågående.

Jag har skruvat med Miele. Och liknande fel är vanliga. Kan vara olika orsaker.
Ibland är infästningen mot trumman sned, då är det bara att kasta på tippen.
nä du påstod att man skulle ta bort baksidan och titta på något dock oklart vilket.
Har du mot all förmodan sysslat med miele maskiner så vet du att det inte är så enkelt.
men du är nog ute efter att lura de som läser dina inlägg så du kan framstå i någon form av bättre dager.
egentligen högst tveksamt att du öht sysslat med tvättmaskiner.
Men överraska oss gärna och beskriv vad du gör och hur du kontrollerar mieles fel på trumma/balja. förutom att se framifrån som på videon. <Den maskinen är för övrigt väldigt illa däran. då baljans upphängning lossnat, man får hänga tillbaks fjädern

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
R roba skrev:
du skall i alla fall ta bort locket och se om inte fjädern på vänstersidan lossnat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.