C
Lärde mig idag att det i USA finns nåt som kallas för "electricians putty" som används för icke-permanenta tätningar runt genomföringar och liknande. Som klassisk häftmassa man använde för att sätta upp affischer på väggen förr.

Finns det någon liknande produkt här?
Skulle vara perfekt för att i mitt fall täta runt ett antal kablar som kommer ut ur ett rör.

C cpalm skrev:
Lärde mig idag att det i USA finns nåt som kallas för "electricians putty" som används för icke-permanenta tätningar runt genomföringar och liknande. Som klassisk häftmassa man använde för att sätta upp affischer på väggen förr.

Finns det någon liknande produkt här?
Skulle vara perfekt för att i mitt fall täta runt ett antal kablar som kommer ut ur ett rör.
Fönsterkitt.

C
T Thomas_Blekinge skrev:
Fönsterkitt.
Fast fönsterkitt stelnar ju. I så fall kan jag ju använda valfri fogmassa. Men vill ha en produkt som enkelt kan petas bort när man skall dra i nya kablar samtidigt som den håller hyfsat tätt runt kablarna.

Är det inte enklast att använda Tesa TACK häftmassa?

Brukar använda Unigum när jag tätar runt fq och liknande i rör. Tycker det funkar bra. Härdar aldrig och är relativt enkelt att ta bort om man ska ändra i installationen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.