Hej, nu är det ju varmt ute, tillopp och retur är kalla men ändå är fördelaren varm på det silvriga röret och ljummet på fördelaren där vattnet går ut i slangarna och LK motorerna är också varma?
Ska man dra ut sladden nu på sommaren?
Tack för hjälp.
Ska man dra ut sladden nu på sommaren?
Tack för hjälp.
Du har 40⁰ i framledningstemperatur.
Du skulle behöva sänka framledningstemperaturen ut från "pannan".
Ställdon & rumstermostater är normalt egentligen onödiga, det är bättre att justera in hela värmesystemet, dels förinställningen/Kv-värdet i varje radiator-/golvvärmeventil, dels värmekurvan (kurvlutningen och parallellförskjutningen).
Du skulle behöva sänka framledningstemperaturen ut från "pannan".
Ställdon & rumstermostater är normalt egentligen onödiga, det är bättre att justera in hela värmesystemet, dels förinställningen/Kv-värdet i varje radiator-/golvvärmeventil, dels värmekurvan (kurvlutningen och parallellförskjutningen).
Tilloppet är bara 21-22 grader nere vid pannan. (Mätaren till returen funkar ej vid pannan)Demmpa skrev:
Du har 40⁰ i framledningstemperatur.
Du skulle behöva sänka framledningstemperaturen ut från "pannan".
Ställdon & rumstermostater är normalt egentligen onödiga, det är bättre att justera in hela värmesystemet, dels förinställningen/Kv-värdet i varje radiator-/golvvärmeventil, dels värmekurvan (kurvlutningen och parallellförskjutningen).
Rören precis innan shunten till GV är också kall.
Motorn till shunten känns varm, verkar märkligt?
Testar dra ut strömmen så får vi se.
Yes verkade vara problemet, får kanske kolla på det där med att ställa in med öppna kretsar.Demmpa skrev:
Tack mvh
Klicka här för att svara



