Jag har länge funderat på att sätta upp ett till uttag på garageväggen på andra sidan porten mot vad uttaget sitter på nu. För att kunna köra in i garaget med andra bilen så måste den jag kopplar in motorvärmaren i stå på den sidan av porten som inte har något uttag. Så just nu sitter det en utomhustimer i uttaget sen en skarvsladd till 2,5m motorvärmarkabeln, känns inte helt bra. Skulle vilja ha någon smidig timerlösning på insidan av garaget ev och sen gå ut med kabel till ett uttag på andra sidan porten.

Vad finns det för bra timers att använda sig av till det? Vill ha nån fast monterad hade jag tänkt mig.

Typ en sån här i en kapsling hade jag nog tänkt mig http://www.elbutik.se/product.html/kopplingsur-digitalt?category_id=1820

Redigerat:
Garos såg dyr ut

Runt 1500 får man nog ge, kanske mer om man ska ha med säkring och JFB.

Och den går på omgivningstemperatur + inställd tid, så det är inget man sätter inomhus.

Uttaget ska ju vara på utsidan av garageväggen, men de får nog bara bli ett vanligt uttag å digitala utomhustimer i uttaget som jag har nu. JFB ska jag ha i elcentralen

Har du en central i garaget? I så fall går det ju att sätta en timer där som styr uttaget, om du har bestämda tider du ska iväg. Men då kan det vara bra att komplettera med ett uttag där man alltid har ström.

Titta efter Garos uttag och hitta på Elbutik.se. Lite i dyraste laget.
Rikard, dina 1500 var det taget ur luften eller tror du att det går att hitta för det priset med moms?

70915 Bilmotorvärmare MEL 1uttag utan jordfelsbrytare 2450,00/st
1970916 Bilmotorvärmare MEL-J 1uttag m jordfelsbrytare 2895,00/st

Det kanske var vad vi köper in de för :p

Ingen central i garaget nej, bara 1 fas med 10A säkring till all belysning och uttag i garaget så de är lite klent.

Kan ju sätta en kapsling med ett ur i på insidan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.