Tyresö
Den bästa lösningen på all osämja (mellan män) är att komma över med en flaska Balvenie (Whiskey)! Den är inte en lågbugdetflaska, men den är precis så lagom dyr och alla smälter av smaken. Om han inte mjuknar då - Då är han helt enkelt en surgubbe. Det enda som återstår då är att be honom dra år hel.......

Tyresö skrev:
Den bästa lösningen på all osämja (mellan män) är att komma över med en flaska Balvenie (Whiskey)! Den är inte en lågbugdetflaska, men den är precis så lagom dyr och alla smälter av smaken. Om han inte mjuknar då - Då är han helt enkelt en surgubbe. Det enda som återstår då är att be honom dra år hel.......
Du är ingen psykolog.
Inte jag heller. Men själv hade jag bjudit han hem för att överlämna nycklar o en bira/vodka... Kollat vad han o hustrun tycker om.

Lite ödmjukhet gör underverk.

Snyggt gjort av dig att fixa vägen + brevlådan, hoppas grannsämjan tar sig efter detta!

Ja, nog tycker jag att jag bjudit till nu, vi får väl se hur det utvecklas.

gbak skrev:
Ja, nog tycker jag att jag bjudit till nu, vi får väl se hur det utvecklas.

Jag hoppas han får dåligt samvete, för jag tycker du har skött dig enligt boken + lite till.
För att skälla ut dig som han gjorde är inte OK.

Tyresö
Kamilenski, har helt rätt! Jag var lite för "gåpåig" i mitt argument!

Jag är gift med en kvinna med Finskt påbrå! Alla Finska män vet att det finns ett ordspråk som är: En nöjd fru är en glad man!

Du ska givetvis skapa gemytlighet via idiotens fru!
Min fru löste ditt problem på 1,5 sek!
Är det bara jag som är en toffel? Min fru är inte i närheten, men hon har ju helt rätt!

Gå via idiotens fru! Fråga din egen fru vad idiotens fru uppskattar, för grannsämjan.
Tro mej! Kärringar vet var andra kärringars känsliga punkt sitter. (förrutom att dom även vet sin mans känsliga punkt). Kvinnor i din frus ålder kan allt det där med att skapa dåligt samvete, till att skapa intriger i grannsämjan - till er fördel - i bästa fall!!

Din fru har så många års erfarenhet i ämnet (tro mej, min fru är en NordSamisk Finska) så det enda du behöver göra är: vilket alla män vill göra när ett problem ska lösas........Drick en öl undertiden du förklarar problemet för din fru! Tro mej, kärringar kan dra igång intriger som både löser och skapar problem.

I ditt fall är ju den bästa utgången en lösning på problemet.......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.