Hej! Vars skulle ni placera eluttagen? Vill inte upptäcka senare att vi har för få. Tack på förhand.
 
  • Ritning av en husplan med markerade rum som sovrum, kök och vardagsrum, perfekt för diskussion om placering av eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt standarden så ska det sitta ett dubbelt uttag på ca varje 3,5 meter samt på varje möblerbara vägg. Eftersom jag förutsätter att ni ska anlita en elinstallatör så be dem att göra en lite enklare skiss/ritning, det tar inte dem mer än en par timmar att fixa en "skiss" och den har dom själv nytta av när dom gör jobbet. Det är även mera saker att tänka på, dom finns med i standarden och följer man Svensk standard får man med allt utom ev "udda" och egna specialönskemål.
Bygger ni ett "kataloghus" bör dom ha en standardritning som ni ev kan lägga till grund och ev utöka.
 
  • Gilla
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.