1 144 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Utomhuskamera med rotation/tilt alt. vidvinkel (fish-eye) sökes
Hej,
Jag behöver ha en kamera i ett litet utrymme som är mycket dammigt (mjöldamm) som kan övervaka ca 1.7x3 meter, jag behöver kunna se alla hörn och de kameror jag har klarar inte det.
Ska man ha en fish-eye i taket eller en som kan rotera?
Jag skulle behöva tips på en kamera som klarar något av detta, antingen WiFi eller PoE funkar. Finns ingen 230V i utrymmet men kan dra in en PoE alternativt 12V från närliggande rum.
Har stram budget..
Har funderat på att montera en billig Tapo i glasburk med silikonlimmat lock som en DiYmen det känns lite B...
har någon tips?
Jag behöver ha en kamera i ett litet utrymme som är mycket dammigt (mjöldamm) som kan övervaka ca 1.7x3 meter, jag behöver kunna se alla hörn och de kameror jag har klarar inte det.
Ska man ha en fish-eye i taket eller en som kan rotera?
Jag skulle behöva tips på en kamera som klarar något av detta, antingen WiFi eller PoE funkar. Finns ingen 230V i utrymmet men kan dra in en PoE alternativt 12V från närliggande rum.
Har stram budget..
Har funderat på att montera en billig Tapo i glasburk med silikonlimmat lock som en DiYmen det känns lite B...
har någon tips?
Fråga: Du pratar om mjöldamm, behöver du ha en explosionssäker utrustning?
Vad behöver du se? (Detaljer för identifikation eller bara "det är någon där")
Finns det belysning/ljus i rummet utöver vad kameran kan ge?
Vad behöver du se? (Detaljer för identifikation eller bara "det är någon där")
Finns det belysning/ljus i rummet utöver vad kameran kan ge?
Jag har själv funderat på liknande i en miljö med mycket damm (spannmålssilo).
Där finns idag utrustning som måste rengöras från damm emellanåt för att fungera och tänker mig att samma sak skulle ske med en kamera.
Kan du tänka dig att damma av kameran vid behov eller måste den kunna klara sig själv?
Där finns idag utrustning som måste rengöras från damm emellanåt för att fungera och tänker mig att samma sak skulle ske med en kamera.
Kan du tänka dig att damma av kameran vid behov eller måste den kunna klara sig själv?
Om det är något rimligt "enkelt" som behöver dammas av, dvs inte behöver någon mer ambitiös rensning kanske det går att dra en slang fram till respektive enhet och koppla in tryckluft i andra änden. Antingen med ett kontinuerligt flöde när det dammar som mest för att minska mängden som fastnar eller vid behov för att blåsa rent?tensiden skrev:
Jag har själv funderat på liknande i en miljö med mycket damm (spannmålssilo).
Hej,
Jag kan dama av själv ganska enkelt.
Det behövs ingen automation i mitt fall så en utomhus dammtät kamera med pan/tilt borde funka. Spolar utrymmet ibland så vattenstänk ska klaras av.
Har kollat på Reolink Argus PT - den verkar vara något som kanske har det jag behöver förutom PoE..
Jag kan dama av själv ganska enkelt.
Det behövs ingen automation i mitt fall så en utomhus dammtät kamera med pan/tilt borde funka. Spolar utrymmet ibland så vattenstänk ska klaras av.
Har kollat på Reolink Argus PT - den verkar vara något som kanske har det jag behöver förutom PoE..
Klicka här för att svara