Hej!

Jag vet inte om det kanske skett någon uppgradering de senaste dagarna, men jag kan inte längre skriva på min projekttråd eftersom bildernas rotation blir felaktig. På datorn är allt som det ska, men när de laddas upp till forumet får de fel rotation. Troligtvis beror det på att bildernas rotationstagg tolkas felaktigt.

Detta har börjat bara härom dagen för mig. Någon annan som drabbats?

På datorn (korrekt):
Byggprojekt i garage med verktyg och kartonger på golvet; felaktig bildrotation i forumet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På byggahus (fel)
Verktyg och byggmaterial i ett arbetsrum, sedd från fel håll, med en vägg med synliga rör och fläckar under ett snett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Etnoy Etnoy skrev:
Hej!

Jag vet inte om det kanske skett någon uppgradering de senaste dagarna, men jag kan inte längre skriva på min projekttråd eftersom bildernas rotation blir felaktig. På datorn är allt som det ska, men när de laddas upp till forumet får de fel rotation. Troligtvis beror det på att bildernas rotationstagg tolkas felaktigt.

Detta har börjat bara härom dagen för mig. Någon annan som drabbats?

På datorn (korrekt):
[bild]

På byggahus (fel)
[bild]
Drabbades av samma bekymmer nyss när jag laddade upp bilder.
Roterade jag bilden moturs vilket borde bli rätt hamnade den 180° fel.
Ändrade jag storlek något laddades fotot upp rätt roterat.

Vi uppgraderade forummjukvaran i torsdags och detta är en bugg i den nya versionen.
Har lagt till en patch som ska fixa problemet så testa om det fungerar nu!

• Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
cnils cnils skrev:
Vi uppgraderade forummjukvaran i torsdags och detta är en bugg i den nya versionen.
Funkade för mig när jag nyss laddade upp 2 bilder på katten som ska stjäla Diggins stavar.. 😇😂👍

• Gilla
cnils
  • Laddar…
cnils cnils skrev:
Tack för snabb fix! EXIF-taggar är klurigt att få till 📸

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.