Vi börjar fundera på utomhusbelysning och det skulle vara intressant att få reda på hur ni andra gjort? Är det något ni är särskilt nöjda med/missnöjda med? Bilder skulle förstås uppskattas mycket då vi letar inspiration för hur man kan belysa i första hand huset men även trädgården.

Vi satte belysning i en gång, ett antal smågatstenar byttes ut mot lampor i samma format. Jag gillar inte det. Kanske är det armaturen som är dålig. Fast andra har sagt att det är fint, men det tror jag de säger för att vara snälla :)

Hederlig belysning på väggen ska inte underskattas, den är vi jättenöjda med.

• lyseigangen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • belysningpavagg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Marlene Eskilsson skrev:
Vi satte belysning i en gång, ett antal smågatstenar byttes ut mot lampor i samma format. Jag gillar inte det. Kanske är det armaturen som är dålig. Fast andra har sagt att det är fint, men det tror jag de säger för att vara snälla :)

Hederlig belysning på väggen ska inte underskattas, den är vi jättenöjda med.
Tack för inspirationen Marlene! Jag tycker både om er väggbelysning samt hur ni har belyst er gång (och jag menar det!).

Vi har valt att styra utebelysningen med fjärrkontroll. Det är många olika lampor som ska kunna regleras och vi hade inte några brytare lediga inne i huset. Det känns superlyxigt att styra allt "remotely" ute eller inne. Man kan ha en fjärrkontroll i bilen som man kan tända med när man kommer hem på kvällen (på vintern) och man kan även sätta dimmer på vissa lampor, man kan även timerstyra belysningen med fjärrkontrollen när man ska åka på semester.
/CC

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.