Hej, behöver lite tips angående att dra ventrör till ytterligare ett rum, vent-röret kommer ner å går vidare med en 90°rörböj tänkte att byta ut denna mot en 90° rensböj för anslutning till rummet, kan detta medföra konstigheter med ljud/tryckfall... Tacksam för tips
Benny.
 
Bennygodman Bennygodman skrev:
Hej, behöver lite tips angående att dra ventrör till ytterligare ett rum, vent-röret kommer ner å går vidare med en 90°rörböj tänkte att byta ut denna mot en 90° rensböj för anslutning till rummet, kan detta medföra konstigheter med ljud/tryckfall... Tacksam för tips
Benny.
Rensböj som luftfördelare till X-tra rum?
 
Bennygodman Bennygodman skrev:
Hej, behöver lite tips angående att dra ventrör till ytterligare ett rum, vent-röret kommer ner å går vidare med en 90°rörböj tänkte att byta ut denna mot en 90° rensböj för anslutning till rummet, kan detta medföra konstigheter med ljud/tryckfall... Tacksam för tips
Benny.
Nej, så länge du inte får höga hastigheter/tryckfall pga ökat luftflöde ska det inte vara några konstigheter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.