757 läst ·
2 svar
757 läst
2 svar
Utlopp för flera läckage indikatorer
Håller på att regla upp för 2 nya badrum och kom till insikt att det blir många skvallerrör från alla inbyggda saker.
2rör från duschen (dubbel dusch)
1rör från toaletten
1 rör från vattenskåpet som är placerat med fronten mot angränsade garderob.
Den under handfatet går ju att gömma lite fint. Och även toaletten får man till med en glipa som skulle fungera.
Men det blir ändå 3st utlopp som måste ut på en vägg snutt som är ca 70cm lång och rätt så "öppen" i badrummet med god insyn.
En tanke jag haft är att låta dessa 3 rör gå in i en elrotdosa och på det helt enkelt sätta ett blindlock med utlopp på.
Hur hade ni löst det för att estetiskt få till det men ändå uppfylla kraven?
2rör från duschen (dubbel dusch)
1rör från toaletten
1 rör från vattenskåpet som är placerat med fronten mot angränsade garderob.
Den under handfatet går ju att gömma lite fint. Och även toaletten får man till med en glipa som skulle fungera.
Men det blir ändå 3st utlopp som måste ut på en vägg snutt som är ca 70cm lång och rätt så "öppen" i badrummet med god insyn.
En tanke jag haft är att låta dessa 3 rör gå in i en elrotdosa och på det helt enkelt sätta ett blindlock med utlopp på.
Hur hade ni löst det för att estetiskt få till det men ändå uppfylla kraven?
Det här kanske kan vara något för dig.
https://www.lksystems.se/sv/produkt...tillbehor/lk-dranagesats-25-duo_77786342.aspx
Jag ser inte varför det kan vara fler.
Har du höjden med dig så du får plats?
Tänk även på den nya regeln att skåp ska vara 500mm från golv i underkant numera.
https://www.lksystems.se/sv/produkt...tillbehor/lk-dranagesats-25-duo_77786342.aspx
Jag ser inte varför det kan vara fler.
Har du höjden med dig så du får plats?
Tänk även på den nya regeln att skåp ska vara 500mm från golv i underkant numera.
Sådana där får det bli och får man ta att det blir lite stökig felsökning och lista ut vart fallet ligger.
Tur plattan göts i somras och skåpen redan då var installerade på provtryckta!
Vad är den egentliga anledningen till att det skall vara 500mm?
Tur plattan göts i somras och skåpen redan då var installerade på provtryckta!
Vad är den egentliga anledningen till att det skall vara 500mm?
Klicka här för att svara