3 250 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Uterum på altan med lutning
Jag byggde en altan med lutning på ungefär 1-2cm per 3,3m(total djup) från huset. Fråga inte varför vi valde att göra så, men nu är det så
När jag byggde denna hade jag ingen tanken om ett inglasat uterum.
Idag, ett år senare, är vi sjukt sugna på ett inglasat uterum, men min fråga är om jag behöver göra om altanen för att få den i våg eller om lutningen är OK för ett uterum. Känns som mycket jobb att ta bort all trall med tanken på att det är dolda skruvar med mer.
vad tror ni? Behöver denna göras om eller är dessa 1-2cm försumbara? Bara att tuta och köra med uterumsmonteringen?
tack på förhand!
Idag, ett år senare, är vi sjukt sugna på ett inglasat uterum, men min fråga är om jag behöver göra om altanen för att få den i våg eller om lutningen är OK för ett uterum. Känns som mycket jobb att ta bort all trall med tanken på att det är dolda skruvar med mer.
vad tror ni? Behöver denna göras om eller är dessa 1-2cm försumbara? Bara att tuta och köra med uterumsmonteringen?
tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "dolda skruvar"
Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
606 kr inkl moms
Läs mer
Tack! Tanken är att det är färdiga moduler som jag köper. När du skriver syll, är det att bygga en till stomme som är i våg på den befintliga trallen? Så trall på trall?Totte_S skrev:
Typ ja.
Jag menar att du inte behöver bygga om hela trädäcket utan endast den fyrkantiga yta som
väggarna till uterummets moduler ska stå på.
1-2 cm är svårt att kilsåga, men om du har 2-3 cm i ena änden så blir det 3-5cm i andra änden, och det är lättare att såga till.
Enklare uttryckt: köper du moduler ska de ställas på ett vågrätt och vinkelrätt underlag.
Jag menar att du inte behöver bygga om hela trädäcket utan endast den fyrkantiga yta som
1-2 cm är svårt att kilsåga, men om du har 2-3 cm i ena änden så blir det 3-5cm i andra änden, och det är lättare att såga till.
Enklare uttryckt: köper du moduler ska de ställas på ett vågrätt och vinkelrätt underlag.
Nu är det kanske jag som är snurrig, men altanen är i våg längst med huset, dock inte ut från huset. Lutar liksom. Hängde inte riktigt med att om det är 2-3cm i en ende men 3-5 i den andra? Det är samma lutning på hela trallen där huset ska stå.Totte_S skrev:
Typ ja.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden