118 697 läst ·
281 svar
119k läst
281 svar
Uterum av lösvirke
Ja, kanske det, men jag har en del mindre tungt arbete att göra, typ sätta upp isolering, det bör nog gå. Hade bara velat synca med elektrikern innan jag döljer flexslang mm.R roli skrev:
Det gör det säkert, jag får ju kompensera för sämre glaspartierNefrums skrev:
Redigerat:
Ja, jag hade också kunnat tänka mig mer. Men vi hade ju sovrumsfönstret fönstret på ovanvåningen som begränsar nock höjden, och då fick man väga större gavelspetsfönster mot tjockare tak. Och då slutade blev medelvägen att göra taket av 2"8 och isolera emellan.iSnobben skrev:
Ska se om jag kan få upp all isolering och plast imorgon. Kanske rent av börja med innertak.
Plats, i ett uterum? Har inte det diskuterats om dess vara eller inte vara i ett uterum som ibland blir varm och sedan kallt. Har för mig att svaret blev att man bör undvika det.
Jag har skippat plasten i vårt uterum, monterade vindduk som släpper igenom fukt istället.
Jag har skippat plasten i vårt uterum, monterade vindduk som släpper igenom fukt istället.
Det där är verkligen ett omdiskuterat ämne. Snickaren vi kör med rekommenderade absolut plast i taket så det verkar vara svårt att hitt ETT svar på vad som gäller...R roli skrev:
Ja därom tvistar de lärda...R roli skrev:
Jag resonerar så att plast är dåligt om det är kallare inne än ute. Det händer typ aldrig i ett uterum i och med att solen värmer upp det så mycket, även när det är kallställt.
Och ni har väll golvvärme med? Har man underhållsvärme på vintern hade jag kört plast eller ångbroms. Jag ska köra på isover duplex som är en slags ångbromsNefrums skrev:
Det tog längre tid att isolera och sätta plast än jag trodde. Men nu är det klart. Jag har också reglat upp lite på några ställen för att kunna fästa gipsskivor på väggarna. Samt satt upp skyddskåpor till spottarna i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder