118 695 läst ·
281 svar
119k läst
281 svar
Uterum av lösvirke
Jag känner mom själv tillräckligt väl för att veta att jag aldrig skulle palla klydda med garanti på nåt som går sönder, om det inte är når mycket dyrt.Ramnemark skrev:
Sen vill jag ha armaturer med lösa lampor. Speciellt om man ska ha 10+ st.
Mycket enklare att byta en lampa än att försöka hitta en ny armatur som liknar nåt som såldes för massa år sedan.
Men snygga var de!
Dessa är GU10 dvs utbytbar ljuskälla. Jag kommer troligen köra dessa i takfoten i vårt uterum. I uterummet blir det nog Comfort G2. Varför står alltid elen för en så stor jävla andel när jag gör något...Nefrums skrev:
Jag känner mom själv tillräckligt väl för att veta att jag aldrig skulle palla klydda med garanti på nåt som går sönder, om det inte är når mycket dyrt.
Sen vill jag ha armaturer med lösa lampor. Speciellt om man ska ha 10+ st.
Mycket enklare att byta en lampa än att försöka hitta en ny armatur som liknar nåt som såldes för massa år sedan.
Men snygga var de!
Ja titta, jag som läser slarvigt. GU10 är bra, men de kräver 100+ mm djup.iSnobben skrev:
Jag kommer nog sätta GU10 lampor invändigt. Funderar på Ikeas trådfri. Vi har ett par andra lampor i den serien idag.
Ja de är utbara men de bygger som sagt lite.Nefrums skrev:
Om man vill ha bra spottarna med fast källa hade jag kört SG Junistar. Men då snackar vi 400-800kr/st
Idag har jag handlat golv som jag ska ha i taket 
Jag handlade och så ett par brädor råspont så jag kunde klä klart takfoten, men jag glömde att det finns lite takfot på baksidan med så jag saknar ändå ett par brädor,
sjukt störigt.
Jag har även provat dosfräsen jag lånade av fassan:
Och grävt ner en bit av röret för inkommande el. Lite trixigt att gräva under gången men det gick.
Jag handlade och så ett par brädor råspont så jag kunde klä klart takfoten, men jag glömde att det finns lite takfot på baksidan med så jag saknar ändå ett par brädor,
Jag har även provat dosfräsen jag lånade av fassan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och grävt ner en bit av röret för inkommande el. Lite trixigt att gräva under gången men det gick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag börjat måla utsidan. Jag kom inte så långt, bara grundat takfoten på baksidan och ena kortsidan.
Det är så drygt att maskeringtejpa på ett uterum, typ 90% måste täckas för.
Såhär långt kommer jag innan det blev för mörkt.
Bara två skjutpartier kvar att täcka över.
Det är så drygt att maskeringtejpa på ett uterum, typ 90% måste täckas för.
Såhär långt kommer jag innan det blev för mörkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara två skjutpartier kvar att täcka över.
Grått. Samma som trä delarna på huset, förråd, carport etc.iSnobben skrev:
http://ncscolour.com/sv/product/s-7502-b/
Jag vet inte, tror det blir ganska snyggt med vitt mot grått. Funderar även på att ha vindskivorna vita.Ramnemark skrev:
Sen kommer frågan vilken färg man ska ha på hängrännor/stuprör. Vitt? Svart som taket? Nån grå nyans som liknar väggarna?
Vi kör också grå (en färg som heter Aska) väggar och vita partier. Kommer köra vita vindskivor och om vi inte ska byta alla hängrännor på huset så blir det vita.Nefrums skrev:
Ja fast ert uterum känns ändå som att det bryter av mer mot huset än vad vårt gör så då kanske man kan köra lite olika utan att det blir konstigt. Vårt uterums takfot ska ju hänga ihop med husets och hängrännan ska kopplas ihop med den befintliga för att nyttja samma stuprör som går till kommunens brunn.Nefrums skrev:
Sant, uterumet är ju inte i tegeliSnobben skrev:
Ja fast ert uterum känns ändå som att det bryter av mer mot huset än vad vårt gör så då kanske man kan köra lite olika utan att det blir konstigt. Vårt uterums takfot ska ju hänga ihop med husets och hängrännan ska kopplas ihop med den befintliga för att nyttja samma stuprör som går till kommunens brunn.
Får fundera lite på färgval.
Tror du det blir konstigt med olika färger på vindskivor/takfotsbrädor och hängrännor?
