Ja pottorna är under plasten, jag ska skära hål och tejpa.
Jag ska inte ha gles, gavelspetsfönsterna går hela vägen upp till taket, så det får inte plats gles. :)
 
  • Gilla
MathiasB
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Ja pottorna är under plasten, jag ska skära hål och tejpa.
Jag ska inte ha gles, gavelspetsfönsterna går hela vägen upp till taket, så det får inte plats gles. :)
Hehe du har verkligen maxat glaspartierna (y) Här blir det Hide-A-Lite glespottor, riktigt smidiga om har gles vill säga :crysmile:
 
Igår började jag med innertaket, han inte med så mycket innan jag var tvungen att sluta väsnas. Sen satte jag upp några gips skivor.
Oisolerat innertak med en rad färdigmonterade träpaneler och synlig isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
Ett litet tips innan du täcker lådorna till spotarna med takbrädorna. Dra dina elkablar färdigt eller iallafall en dragtråd i slangen, annars kan du få lite problem att få i kablar/dragtråd i dina slangar när du skall göra det genom ett litet borrat spothål i taket.
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Ett litet tips innan du täcker lådorna till spotarna med takbrädorna. Dra dina elkablar färdigt eller iallafall en dragtråd i slangen, annars kan du få lite problem att få i kablar/dragtråd i dina slangar när du skall göra det genom ett litet borrat spothål i taket.
Bra tips! Det ska jag ta och göra.
 
Sätta tak panel är mycket jobbigare än jag trodde. Att få in de spontade brädorna i varandra är trixigt och tar massa tid.
Lite mindre än halva taket är klart.
Halvfärdigt tak med träpanel i en utbyggnad med synlig isolering och öppna bjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nefrums Nefrums skrev:
Sätta tak panel är mycket jobbigare än jag trodde. Att få in de spontade brädorna i varandra är trixigt och tar massa tid.
Lite mindre än halva taket är klart.
Är du nöjd med kvalitén på golvet? Texten på deras sida är ju lite avskräckande.
 
iSnobben iSnobben skrev:
Är du nöjd med kvalitén på golvet? Texten på deras sida är ju lite avskräckande.
Det är ok som tak. På den biten jag satt upp nu är där kanske 7-8 trasiga knastar som man skulle spackla om man skulle täckmåla.
 
Nefrums Nefrums skrev:
Det är ok som tak. På den biten jag satt upp nu är där kanske 7-8 trasiga knastar som man skulle spackla om man skulle täckmåla.
Har du någon bild på det? Funderar lite på detta och eventuellt fräsa någon liten profil så att det inte blir helt slätt.
 
Detta är nog den värsta.
En stor mörk kvist i träpanel med missfärgning runtom, som beskrivs som ett problem i byggprojektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träpanel med en stor knothålsskada som exponerar det mörka insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nefrums Nefrums skrev:
Detta är nog den värsta.
Ja men den går ju rätt lätt att spackla iaf. Vi ska måla insidan med vit täckfärg är tanken.
 
  • Gilla
I.Hallberg
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag ska köra denna i taket. Kanske lite dyrare men inget jobb när det är uppspikat.

[länk]
Nej vi har kollat på lite liknande alternativ till detta också. Gäller ju bara att det är rätt vit också.
 
Tips är att inte välja spontad panel i tak. ;)
 
Nefrums Nefrums skrev:
Tips är att inte välja spontad panel i tak. ;)
Kan ju gärna inte köra ospontad då kommer det ju bli fula glipor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.