1 513 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Uteplats med tak
Beror ju också på bygghöjd. Ska du upp en bit så kan det vara enklare att fixa plintar för en bärlina i mitten med. Istället för plattor alltsånino skrev:
Fästa i bakkant mot huset har jag förstått är en vattendelare. Själv har jag inte gjort det pga mark som sjunker (pålat under huset). Beror väl också på vad du har att fästa i.
Tror jag har en balk på kanske 120x120mm som syll (gammalt hus) så det finns ju att skruva i.
Själva golvet blir inte mer än kanske 20-25cm från backen, taket bör väl vara runt 220cm i framkant, plus reglar läkt och tak.
Känns ju bättre att sätta plint på nåt vis, men hade inte haft ett stort projekt till i sommar...
Gräver ner plint i framkanten och sen plattor på resten, får luta taket rätt bra så jag slipper stolpar i mitten inåt
Själva golvet blir inte mer än kanske 20-25cm från backen, taket bör väl vara runt 220cm i framkant, plus reglar läkt och tak.
Känns ju bättre att sätta plint på nåt vis, men hade inte haft ett stort projekt till i sommar...
Gräver ner plint i framkanten och sen plattor på resten, får luta taket rätt bra så jag slipper stolpar i mitten inåt
Klicka här för att svara