Byggahus.se

Utbyggnad - synpunkter och konstruktiv kritik?

1. B
    Medlem · 7 inlägg

BjörnesMagasin

Medlem
    Hejsan!

Vi är på gång att göra en utbyggnad av huset och har nu kommit så långt att vi har ritningar klara. Skulle vara spännande att höra vad ni som är mer erfarna och kanske själva byggt ut ert hus har att säga.

2. M
    Medlem · 82 inlägg

M Flo

Medlem
    Hej!
    Jag har kollat era ritningar och det ser väldigt fint ut med en sådan smal byggnad.
    Tycker dock det finns en del att ändra. Har ju inte hört hur era önskemål eller hur era diskussioner har gått men har några synpunkter.

-rampen ned från köket till matrum krockar med altandörr samt gör att området runt matbordet känns väldigt tight.
    -det är väldigt många altandörrar för att i princip leda till samma uteplats.
    -altandörren längst i norr gör det svårmöblerat i vardagsrummet.
    -kamin och fönster i vardagsrum samt kommunikation med matplats/kök är alla åt olika håll. Svårt att möblera.
    -få och små fönster mot nordväst (kvällssol) samt ingen utgång åt det hållet.
    -fönstersättningen är överlag lite rörig. Olika storlekar och typer av fönster som inte pratar samma språk som befintliga huset.
    -köket känns för trång för att vara den centrala passagen i huset.
    -Utyggnaden är bara nästan centrerad mot befintligt hus (?)

Har skissat lite (mer än jag tänkte ;) ).
    Bifogar skisser. Det stora problemet tyckte jag va köket så har därför ändrat ganska mkt där som påverkar några väggar och rum i befintliga huset. Men ska man göra det bra får man göra det ordentligt. ;)

Jaja..... oavsett mina synpunkter så tror jag det blir väldigt fint med det stora och smala rummet.

Lycka till!!

• Laddar…
  3. B
    Medlem · 7 inlägg

BjörnesMagasin

Medlem
    Stort tack för input. Ska kolla kika närmare så återkommer jag med svar och reflektioner!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.