Hej, jag har planer på att bygga ut mitt hus med en ny större entré och ett stort "master" badrum. Totalt blir det kanske 25 - 30 kvm varav badrummet kommer ha större delen. Finns det någon som har byggt till nyligen som kan tipsa på en bra firma och också delge vad ni fick betala per kvm?

Har hört siffror på allt mellan 15000 - 25000 kronor per kvm och det är ju ganska saftigt spann kan jag tycka. Vad är rimligt?

Ingen i Vellingetrakten som har gjort tillbyggnad!?

Du kan kolla med www.renovera.com. Det är en firma jag var i kontakt med under en upphandling nyligen som har goda referenser.

Helt nya hus ligger i spannet 15000 - 25000 per kvadratmeter (m2) men det är naturligtvis en grov generalisering som utgår från en "normalvilla" av viss storlek. Mindre hus torde bli dyrare per m2 än större förutsatt att standarden är densamma. Badrum och kök är betydligt dyrare per m2 än sovrum och vardagsrum så i ditt fall lär det nog hamna närmare 25000 än 15000 per m2.

sialla skrev:
Du kan kolla med www.renovera.com. Det är en firma jag var i kontakt med under en upphandling nyligen som har goda referenser.
Okej! Tack för tipset. Hur gick upphandlingen då? Vann dom? Eller har du fler tips?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.