Menar du att man bara betalar för golvet och väggarna ingår i det priset?

Pratade med en kompis som har våtrumsbehörighet. När han räknar på badrum räknar han golv och vägg, men man räknar golvytan och tar för givet att väggarna är standard på 2.4.
Det roliga i detta var väl att jag hade rätt angående deras kalkyl. Jag kan inte se hur dem skulle lyckas med att riva ur ett badrum ner till stomme och börja om igen för 130 000kr. Vilket för övrigt blir 4330 kr/m2