Fortfarande Off Topic: Att inleda en mening i skriven text med ordet men tyder på ovana att skilja på tal- och skriftspråk. En analogi är det med att i talspråk börja utsagan med ett nej: -Hur mår du? -Nej, men jag mår bra! Helt OK tycker jag i dagligt tal men ser konstigt ut i skrift.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Düsseldorff
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Fortfarande Off Topic: Att inleda en mening i skriven text med ordet men tyder på ovana att skilja på tal- och skriftspråk. En analogi är det med att i talspråk börja utsagan med ett nej: -Hur mår du? -Nej, men jag mår bra! Helt OK tycker jag i dagligt tal men ser konstigt ut i skrift.
Vi tycker olika helt enkelt. Nu får vi nog lämna det här för det är lite väl OT. Brytarna som det egentligen handlar om kommer ju inte byta sig själva.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.