Jag skulle måla en vägg och monterade ner ett dubbeluttag. När jag slet lätt i den lossnade putset (se bild). Inser att det polska byggföretaget som monterade den i 2010 hade limmat upp den och skruvat upp den med minimala skruvar,
Nu har jag putsat upp hålet.
Undrar dock om det rekommenderas att jag även limmar upp den eller om det är bättre att enbart skruva upp den?
Mvh Micke
Nu har jag putsat upp hålet.
Undrar dock om det rekommenderas att jag även limmar upp den eller om det är bättre att enbart skruva upp den?
Mvh Micke
Inget lim, utan bara plugg och skruv.
Är du helt hundra på att det limmades?
Kan mycket väl vara så att det bara är färgen som klibbat fast i uttaget samt att det var luft bakom putsen, å bägge sakerna gjorde så att putsen lossnade.
Det ser även ut som att det är målad väv bakom putsen.
Är du helt hundra på att det limmades?
Kan mycket väl vara så att det bara är färgen som klibbat fast i uttaget samt att det var luft bakom putsen, å bägge sakerna gjorde så att putsen lossnade.
Det ser även ut som att det är målad väv bakom putsen.
Inte helt hundra, men jeg fick mejsla loss 2-3 mm puts från hela baksidan av uttaget efteråt. Det sista lagret längs in mot plasten var dock gummiaktigt precis som färg, så du kan ha rätt i att det kan vara färgen som ej torkat helt när man monterade upp uttaget.Demmpa skrev:
Jag är inte så värst erfaren i det här med att plugga. Vet du om det krävs någon speciell plugg? Eller, det beror kanske på underlaget?
Tack för ditt svar, uppskattas!
Klicka här för att svara

