Hej, jag vill ha tips på fläkt som kan dra ut rök/grillos från min utegrill. Det finns monterad köksfläkt (utan motor/fläkt) och sedan ett ventilations rör dragit genom stenvägg ut i fria luften. Nu vill jag byta fläkt och söker lite erfarenhet av detta.

Sätt dit en kanalfläkt

E elmont skrev:
Sätt dit en kanalfläkt
Jo, det är meningen men det är mest tips på just kanalfläktar jag är ute efter..

tommib
Billigaste möjliga tänker jag, den kommer becka igen av os från grillen.

Osen tror jag inte ställer till det och det sitter ett filter i själva kåpan för att ta upp lite av skiten också men jag förstår vad du menar.

tommib
Har du beaktat minsta monteringshöjd för fläkten? Utegrill och fläktkåpa låter också som en lite udda kombo. Bilder? Framför allt är det risken för fettbrand som är intressant. Pga det är det också intressant hur utblåset är arrangerat. Finns det något brännbart i närheten?

tommib tommib skrev:
Har du beaktat minsta monteringshöjd för fläkten? Utegrill och fläktkåpa låter också som en lite udda kombo. Bilder? Framför allt är det risken för fettbrand som är intressant. Pga det är det också intressant hur utblåset är arrangerat. Finns det något brännbart i närheten?
Gasolgrill, höjd mellan grill och kåpa 900. Endast stenväggar, mått mellan kåpan och utsida vägg, 1500.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.