Tidigare ägaren lade in nya golv i mitt hus, och nu har jag sett att det liksom vikt upp sig lite i kanterna på sina håll, framför allt i hallen. Själv är jag helt grön på detta och vet inte hur han lade in golvet, men tanken "fukt?" kryper in i bakhuvudet på ett otrevligt sätt. Här är några bilder på den värsta biten. Nedervåning, huset står på platta. Vad säger ni, är det läge att börja gräva i detta eller kan det vara nåt så enkelt som billigt/undermåligt material?

• Golv1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv2.jpg
    Skapa konto
  • Golv3.jpg
    Skapa konto
Kan det vara ett klickgolv som man felaktigt slagit ihop kortändarna på?

för mycket vatten på golvet när man våttorkar?
gaia

Jag hoppas på det sistnämnda, vilket har viss logik iom. att det är som värst precis i hallen innanför ytterdörren där man dels går med blöta skor och dels måste skura ofta... Men det verkar ju som en alldeles idiotisk konstruktion i så fall. Man måste ju hålla rent, och då måste man skura med vatten. Ska det då förstöra golvet? Kan man försegla det hela på nåt vis så inte hela golvet faller sönder under de kommande åren?

Jag vill påstå att inget kan rädda ditt golv. Byt mot något som tål fukt ( finns bättre laminat som tål bättre om du inte vill gå på säkra golvmaterial som plastmatta eller klinker) eller lägg på en rejäl entrématta ;-) . Jag gjorde det sistnämnda efter att ha gjort samma erfarenheter med IKEA´s klick-golv.

Usch då. Jaja, inte mycket annat att göra än bita ihop och hoppas det håller ett tag innan man drar på sig Timell-wannabe mössan och gör det värre. Som vanligt, med andra ord. Tack för input i alla fall!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.