562 läst ·
6 svar
562 läst
6 svar
Hur gör man egentligen för att vertikalskära kanterna på ett bra sätt?
Den andra bilden är från förra året, jag får inte riktigt till de där snygga, skarpa kanterna igen. Vilken utrustning använder man? Jag körde min Stihl-vertikalskärare på resten av gräsmattan, men det var ganska svårt att komma åt ordentligt längs stenkanter och vid kanterna.
Vet inte om jag förstår dig korrekt, men mitt förslag är att du kör grästrimmern ”på högkant” så rensar den ur kanten mellan plattor och gräs rätt effektivt. Dvs du låter tråden gå som ett cykelhjul längs kanten.
Minimal ansträngning. Fullgott resultat.
Minimal ansträngning. Fullgott resultat.
Bästa svaret
Om du inte kommer åt med din vertikalskärare kan du använda en manuell vertikalskärare. Googla "Vertikalskärare Gardena Combisystem" så kan du se ett exempel på hur de brukar se ut.M miboy skrev:
Fattar inte heller... Låt gräset börja leva igen så "försvinner" det döda. Klipp sedan gräset så att det inte hänger över och för guds skull rätta till stenen som inte ligger perfekt, så där kan du inte ha det. 
Exakt så jag gjorde. Köpte Gardena och körde kanterna manuellt. Stor skillnad, nu är det rensat och nytt gräs växer fritt.⭐️Z Zanjo skrev:
Klicka här för att svara