1 683 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Uppvärmning orangeri
Hej,
Har på baksidan av vårat radhus en entré via ett orangeri på ca 6kvm, med dörr ut till trädgården samt dörr in till vardagsrummet.
Då utetemperaturen sjunkit senaste tiden så har kallraset från detta lilla förrum blivit allt mer påtagligt.
Testade igår att stänga ”innerdörren” och är nöjd med klimatet i övriga huset. I orangeriet var det kanske utetemp+3C imorse.
Orangeriet är utrustat med 2st luftventiler (dessa har jag stängt helt) och en frostvakt som är medvetet avstängd.
Min fråga, riskerar jag få någon byggteknisk skada då frostvakten är avstängd?
Vill ej underhållsvärma med el om jag inte måste.
Har på baksidan av vårat radhus en entré via ett orangeri på ca 6kvm, med dörr ut till trädgården samt dörr in till vardagsrummet.
Då utetemperaturen sjunkit senaste tiden så har kallraset från detta lilla förrum blivit allt mer påtagligt.
Testade igår att stänga ”innerdörren” och är nöjd med klimatet i övriga huset. I orangeriet var det kanske utetemp+3C imorse.
Orangeriet är utrustat med 2st luftventiler (dessa har jag stängt helt) och en frostvakt som är medvetet avstängd.
Min fråga, riskerar jag få någon byggteknisk skada då frostvakten är avstängd?
Vill ej underhållsvärma med el om jag inte måste.
Orangeri? Snarare någon typ av växthus? Finns det inga växter att ta hänsyn till bör det räcka med att använda rummet som sluss. Att stänga ventilationen hela vintern låter inte så bra - men periodvis när det är som kallast.
Klicka här för att svara