Hej,
Vi har köpt ett hus med en inomhuspool på 4x6 m. Idag värms denna med el och man har heller ingen täckduk! Elräkningen är således massiv!!! Huset värms för övrigt med fjärrvärme. Har någon provat att koppla poolen till fjärrvärmen? Hur går det till? Har hört att det finns avfuktare som även värmer poolen med överskottsvärmen. Tips på täckdukar? Tre av poolens sidor möter väggar och den fjärde vänder mot ett golv. Hur "fäster" man täckduken mot väggarna på ett snyggt sätt?
 
Hej Villalycka.
Det finns en täckning som flyter på ytan-solfolie, den använder många inomhus men den är inte barnsäker.
Här är en länk till olika poolföretag där du finner många olika skydd.
http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?aid=170

Jag tror det kan räcka med att ni investerar i en värmeväxlare som kopplas till fjärrvärmen och sedan till poolen. Kolla med dom som levererar värmen hur ni kan göra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.