2 314 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Upptäckt hål i golvet, hur får man plant underlag för laminat?
Verkligen, håller med dig helt! Det är ju just den där resan som är det roliga. Måste säga att det är riktigt imponerande att du vågar dig på ett hus från 1890-talet, det är ju en resa i sig!Discharged skrev:
Så tråkigt att kunna allting redan från början, halva nöjet är ju att lära sig något nytt och sen vara stolt över att man lyckades.
20 års husägande har lärt mig en hel del, framförallt i början handlar det om att både våga ställa frågor och sen våga göra saker själv.
Ju mer man gjort, desto enklare blir det. Nu är jag ändå på en sådan nivå att jag kan dela med mig av det jag lärt mig på vägen. Från 80-talshus, till 50-tals, till 70-tals och sen 70-tals igen så vågade jag nu mig på ett projekt från 1890-talet. Det hade jag nog inte vågat från början.
Jag var inte alls händig från början, började med att måla lite enklare grejer och har tagit det steg för steg. Idag renoverar jag möbler på ett ganska bra sätt! Har även testat lite tapetsering och småfix, och nästa steg blir väl laminat och att laga det här hålet. Känner verkligen att det blir lättare ju mer man vågar prova ☺️
Vad är det för j-vla ton? Så beter vi oss inte här. Skäms!F Feedde skrev:
Hjälp TS istället, kan du inte tillföra tråden något vettigt så ska du låta bli att skriva.
Behöver man verkligen bila bort något av det där om det är betong? Kan man inte bara jämna ut det med typ Ardex A 45? Jag gjorde något dylikt med ett trappsteg för några år sedan och det har hållt bra än så länge, trots att det delvis blev väldigt tunt.
Byggnadsvårdare
· Norrahammar
· 105 inlägg
Jag tycker att det ser ut att vara över golvnivå ibland, sen är det inte dumt för primern att få en färsk yta utan nästan 100 års smuts att fästa på.W Weimik skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden