674 läst ·
3 svar
674 läst
3 svar
Håller golvet för bil
Jag har köpt en tomt med äldre verkstad/garage. Skulle gärna kunna förvara en modern bil på 2.3 ton under vintern där och undrar om jag vågar det med det uppreglade golv som finns.
Golvet bärs upp av 145x45 60cc, spännvidd 3.6 meter, golvspånskiva 20mm och furuplank 20mm högst upp.
Om det inte håller, räcker det att stadga upp med 1 bärpunkt i mitten så spännvidden blir 1.8 meter eller behöver jag kottla där hjulen står?
Golvet bärs upp av 145x45 60cc, spännvidd 3.6 meter, golvspånskiva 20mm och furuplank 20mm högst upp.
Om det inte håller, räcker det att stadga upp med 1 bärpunkt i mitten så spännvidden blir 1.8 meter eller behöver jag kottla där hjulen står?
Bilder?
Jag tror att det håller, är det ett garage har det väl varit fordon där förut.
Det enklaste är väl att lägga en tvåtumsplanka på tvärs ovanpå bjälklaget där du ska ha hjulparen om du är orolig för punktbelastningarna
Jag tror att det håller, är det ett garage har det väl varit fordon där förut.
Det enklaste är väl att lägga en tvåtumsplanka på tvärs ovanpå bjälklaget där du ska ha hjulparen om du är orolig för punktbelastningarna
Står detta uppreglade golv direkt på marken? Eller är det typ källare under?
Jag tänker mest vad konsekvensen blir av om golvet nu viker sig.
En tjockare planka tvärs bjälklaget under hjulen som föregående talare tipsade om gör nog mycket skillnad.
Jag tänker mest vad konsekvensen blir av om golvet nu viker sig.
En tjockare planka tvärs bjälklaget under hjulen som föregående talare tipsade om gör nog mycket skillnad.
Klicka här för att svara