Hej allihop. Moderator får gärna flytta tråden ifall den kommit fel!
Lång historia kort, beställt heltäckningsmatta till dotterns blivande rum, plockade bort lister och städade av inför läggning, noterade att där var svart på väggen mot en västergavel och det luktade mugg.
Jag rev bort golv, golvspån och isolering.
Just här sitter det en radiator och har förmodligen suttit en tidigare, denna delen av huset har varit oinredd vind tidigare men har inrett ca 2014 utav dom vi köpte huset av.
Jag antog att det bara var en gammal läckande radiator som var problemet, men när jag kollade idag så var där ny fukt, och det är ganska tydligt att det blåst in någonstans. Senaste dygnen i södra Skåne har varit extra blåsiga och regniga..
Just denna delen närmst radiatorn är utskjut över garageporten, dvs den är brädad, och sen är där vindskyddspapp innan isoleringen.
Bifogar lite bilder. Önskar tips och råd på vad jag kan göra. Klä om gaveln är inget alternativ för stunden iallafall, går det att komplettera med någon bräda rund om kanten möjligtvis? Det uppenbart att det bara är längst ner på gaveln. Inga synliga tecken någon annan stans.
Vänliga hälsningar
Jonas