Jag har en fundering: Har skrivit på kontrakt för en hyreslght tillsv. from 1/8 2005. Pga ändrade planer kommer vi inte kunna flytta in, utan ska istället söka lägenhet i en annan del av landet. Som vanligt gäller ju 3 mån uppsägning, men en vän till mig säger att det endast gäller om man tagit lägenheten i besittning, alltså flyttat in.
Nu har vi ju inte gjort det, har någon koll på om vi har rätt att säga upp lägenheten tidigare då? Vad händer om man inte flyttar in, och struntar i att betala hyran? :-/
 
Har du skrivit kontrakt så är det bara att betala.

Hur skulle det se ut om alla som skriver kontrakt hittar en bättre lägenhet 2 dagar senare och vill ta den istället?

Sen kan ni ju prata med hyresvärden oxå, han kanske är snäll.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.